Někteří lidé se mohou domnívat, že tlumočnické a překladatelské služby již nemají reálný význam, kdy je ve hře celá řada specializovaného software, který překládá z cizího jazyka nebo do cizího jazyka poměrně plynule celá souvětí. Žádný software ovšem nedokáže nahradit živého člověka. Schází tu nejen některé speciality, s nimiž si neporadí správně, ale zejména jde o blízký lidský kontakt, kdy živý člověk jedná na základě svého vědomí, citu, intuice, rozumu a moudrosti.
Překladatelé a tlumočníci mají stále co na práci, a bude tomu i nadále. Nejsou však zaměřeni pouze na znalost základních světových jazyků, ale mnozí z nich se specializují na jazyky méně využívané a propagované, a dokonce na některá nářečí (dialekty). Velmi cenění jsou také rodilí mluvčí, kteří tlumočí naživo některé společenské, kulturní či sportovní akce, a kde se znalost místního jazyka určité země považuje za výhodu.
Jak tlumočnickou činnost propagovat
Reklama na Internetu je významným zdrojem, kde dát veřejnosti na vědomí o svých záměrech a službách. Velkému zájmu se dnes těší i sociální sítě, a tak je nezbytné umístit propagační materiál právě sem. Kupříkladu na síť Tik Tok https://www.ppcprofits.cz/ppc-reklama-pro-tiktok anebo do dalšího konkurenta s názvem Pinterest https://www.ppcprofits.cz/reklama-na-pinterestu.
Reklamy tu lze vytvářet prostřednictvím PPC řešení (pay – per – click), anebo s pomocí profesionálně zvládnutého SEO, které plní zásadní úlohu při vyhledávání klíčových slov ve webových vyhledávačích. Oba způsoby mohou přimět mnoho potenciálních klientů využít vašich služeb, ovšem pod podmínkou, že jim nabídnete relevantní webové stránky. Ty by měly mít dobře zvládnuté grafické zpracování i věcné informace, co se týče obsahu vašeho tvůrčího zaměření či služeb, které jste ochotni nabízet. Nezapomínejte také na zákaznické reference, podle nichž se rozhoduje celá řada zájemců o různé služby a produkty.